|
Niepubliczna Poradnia Specjalistyczna Psychologiczno-Pedagogiczna Centrum Progres Danuta Stempowska ul. Pułaskiego 19, 58-100 Świdnica tel. (74) 851 43-21, tel. kom. 512 290-128, 691 730-280
| |
|
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 27385 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność Twojej jednostki!)
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | NIEPUBLICZNA PORADNIA SPECJALISTYCZNA CENTRUM PROGRES zakres działania:
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka - autyzm/zespół Aspergera - FAS - zaburzenia Integracji Sensorycznej - treningi słuchowe - Biofeedback - ADHD - dysleksja - trudności szkolne - rozwój osobisty - wspomaganie nauki języków obcych - problemy z emocjami - wsparcie podczas ciąży
|
O NAS
Jesteśmy placówką oświatową wpisaną do rejestru w Starostwie Powiatowym w Świdnicy
oraz w wykazach Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
W Centrum Progres - Niepublicznej Poradni Specjalistycznej Psychologiczno-Pedagogicznej zapewniamy fachową pomoc psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną (diagnozę, terapię, konsultacje). Z naszych usług mogą korzystać: dzieci, młodzież i dorośli, bez względu na miejsce zamieszkania i bez skierowania.
|
Nasza poradnia zajmuje się:
- wspomaganiem wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży
- diagnozowaniem, opiniowaniem i orzecznictwem
- terapią zaburzeń rozwojowych, emocjonalnych, motorycznych
- podnoszeniem efektywności nauki
- profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży
|
Stosujemy:
diagnozę, konsultację, terapię, rehabilitację, psychoterapię, psychoedukację, doradztwo, mediację, profilaktykę
Specjaliści
Psycholog:
- diagnoza, profilaktyka i terapia zaburzeń rozwoju
- badanie gotowości szkolnej
- diagnoza dysleksji i ryzyka dysleksji
- psychoterapia indywidualna, par, rodzinna i grupowa
- badanie osobowości (Testy: MMPI-A, MMPI-II, CAT i inne), Testy projekcyjne i neuropsychologiczne
- diagnostyka psychologiczna, Testy Inteligencji dla dzieci i dorosłych (WAIS-R, WISC-R)
- diagnostyka kliniczna w zaburzeniach psychicznych, neurologicznych i procesach otępiennych
Pedagog:
- diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej
- diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej oraz ryzyka dysleksji
- diagnoza dyskalkulii rozwojowej i trudności w uczeniu się matematyki
- Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
- diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat
- Kinezjologia Edukacyjna Brain Gym
|
Fizjoterapeuta:
- diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej
- terapia Neurorozwojowa NDT-Bobath
- dziecięcy Masaż SHANTALA
- terapia Ręki praca z dzieckiem z głębszą niepełnosprawnością
- terapia zaburzeń percepcji
- metoda Weroniki Sherborne w Terapii i Wspomaganiu Rozwoju Dziecka
- wczesna neurokinezjologia; terapia metodą odruchowej lokomocji dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego
- kinesio Taping Association
- kinezjologia Edukacyjna Brain Gym
- gimnastyka Zmysłów- Kreatywna Kinezjologia
- terapia zaburzeń orientacji przestrzennej
|
Neurologopeda:
- wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka z grupy wysokiego ryzyka
- dziecięca neurologopedia kliniczna
- techniki terapii manualnej wpływające na dynamikę twarzy
- integracja odruchów twarzy według metody dr Świetlany Masgutowej
- nowe sposoby diagnostyki i terapii dzieci z dysleksją i ADHD
- interdyscyplinarny opis dziecka z dysfunkcjami mózgu
- terapia Czaszkowo-krzyżowa
Logopeda:
- badanie rozwoju mowy dziecka w stosunku do normy wiekowej
- profilaktyka i terapia zaburzeń mowy
- stymulowanie rozwoju mowy, także u dzieci z osłabionym słuchem
- terapia opóźnionego rozwoju mowy
- terapia mowy u dzieci z deficytami rozwojowymi
- diagnoza i Terapia Jąkania, Dyslali i Alali
- ustawianie i emisja głosu
Zależnie od problemu możemy zaproponować metody terapii typu:
- Metoda Tomatisa
- Integracja Sensoryczna - zaburzenia SI
- EEG-Biofeedback, RSA-Biofeedback, GSR-Biofeedback
- Metoda Warnkego
- Metoda Johansena
- Kinezjologia edukacyjna, Ortograffiti, Ortograffiti z Bratkiem
- mediacja
- Diagnozę i terapię –pomoc psychologa dziecięcego oraz psychologa młodzieży i osób dorosłych
Nasze usługi są odpłatne, z wyjątkiem Wczesnego Wspomaganie Rozwoju Dziecka. Przyjmujemy po wcześniejszym umówieniu wizyty.
|
METODA TOMATISA
Metoda Tomatisa jest to technika dźwiękowej stymulacji sensorycznej. Aby ucho mogło funkcjonować w pełnym zakresie, konieczne jest jego wyćwiczenie. Trening polega na słuchaniu dźwięków o określonej częstotliwości poprzez urządzenie zwane Elektronicznym Uchem, które jest modelem idealnego ucha ludzkiego.
Podczas sesji dźwięk jest przekazywany przez przewodnictwo powietrzne, przechodząc przez kanał uszny, a także przez przewodnictwo kostne dzięki wibratorowi umieszczonemu na górniej części słuchawek. Muzyka, którą słuchamy na treningach została wcześniej obrobiona laboratoryjnie w celu wywołania Efektu Tomatisa. Pozwala to na pobudzenie ucha wewnętrznego na płaszczyźnie słuchowej i motorycznej. Celem Efektu Tomatisa jest to, aby zaskoczyć ucho, a tym samym spowodować reakcję napinania i rozluźniania mięśni (strzemiączkowego i młoteczkowego).
Obszary zastosowania:
- problemy z nauką
- kłopoty z koncentracją uwagi
- zakłócenia językowe
- zaburzenia afektywne i emocjonalne
- trudności w porozumiewaniu się
- problemy psychomotoryczne
- całościowe zaburzenia rozwoju
- rozwój osobisty i dobre samopoczucie
- poprawa jakości głosu i muzykalności
- przygotowanie do porodu
- przyswajanie języków obcych
Rezultaty:
- polepszenie koordynacji ruchowe
- lepsze radzenie sobie z emocjami
- zmniejszenie stresu
- zwiększenie koncentracji
- większa efektywność zapamiętywania
- spadek liczby popełnianych błędów ortograficznych
- zwiększenie umiejętności komunikacyjnych
- lepsze wykorzystywanie posiadanych możliwości
Zapraszamy Serdecznie !!!
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
|
|
|